Calea energiei

Citesc şi mă minunez! Mă bucur că mă pot bucura. Mă bucur că mă pot “minuna”.

Oceanul cunoaşterii este deschis, liber, accesibil oricui reuşeşte să-şi  îndepărteze limitele, oricui doreşte să cunoască din iubire, pentru iubire. Fenomenul rezonanţei se petrece inclusiv prin reflectare. Este ca şi cum ai vrea să captezi lumina soarelui cu o oglindă. Oglinda nu doar că va capta, dar va şi transmite mai departe ceea ce se imprimă pe suprafaţa ei, liber, fără de vreo taxă.

Nu, n-am de gând să vă vorbesc despre recent deschisă uzina de produs energie electrică nepoluantă, prin plantaţia de panouri solare din deşertul Mojave. Ci despre energia liberă care nu necesită nici măcar panouri solare, ci doar conştienţa şi cunoaşterea noastră, a oamenilor născuţi pe Pământ.

Mă pregătesc să trimit la tipar o carte ce poartă exact acelaşi titlu pe care îl gândisem pentru cartea mea: Calea energiei. Sincronicitate sau nu, dar atracţie şi rezonanţă cu siguranţă! Dealtfel, am tipărit până acum doar cărţile cu care am rezonat, chiar şi numai parţial, care au venit spre mine, cărţi ce conţineau  informaţii folositoare omului în căutările sinelui său, în căutarea adevărului, în procesul reamintirii şi reîntregirii sale, pe drumul evoluţiei spirituale aici şi acum. La ce bun atâtea cuvinte dacă nu punem în practică sau dacă nu folosim ceea ce citim sau ascultăm?

În urmă cu câteva luni mi-a fost prezentată această carte a autoarei Synthia Andrews, doctor naturopat din Statele Unite. De ce? Tocmai pentru că doamna care mi-a recomandat-o a recunoscut exerciţii folositoare creşterii spirituale şi transformării tiparelor energetice similare cu cele pe care le propuneam, le transmiteam mai departe şi le practicam şi eu.“Uite, am cumpărat cartea asta şi am găsit în ea exerciţii  pe care le-ai spus şi tu.” Evident, să mai găseşti pe cineva care să-ţi confirme că ceea ce ai cules tu a mai cules şi altcineva şi a considerat acele fructe folositoare, este o mare bucurie, căci, deh, oameni suntem! Şi nu de puţine ori ne întrebăm dacă utilul pe care îl recunoaştem la nivel personal poate fi un util general. Şi-apoi, în diverse perioade, pentru diverse persoane sau situaţii mi-au apărut, mi s-au prezentat diverse exerciţii sau tehnici. Toma Necredinciosul din mine avea nevoie de mai multe dovezi. Iată că le-am primit! Mulţumesc Cerului!

M-am uitat extrem de puţin in cartea în limba engleză ce mi-a fost prezentată şi-am spus imediat: da. Am purces la achiziţia drepturilor de traducere şi tipărire în limba română având sprijinul unei dragi prietene, am rugat o altă prietenă să purceadă la traducerea cărţii, aşa că, iată-mă, înainte cu o săptămână sau cât va dura tipărirea acestei cărţi, aşteptând cu emoţie s-o văd, s-o pipăi şi să mă bucur: este!

Dar, mai mult, mă găsesc şi înaintea unui alt eveniment important pentru mine personal! În urmă cu 10 ani, în 27 februarie 2004, am scos din tipar primele cărţi, 500 de exemplare din Călătoria Sufletelor şi 500 de exemplare din Destinul Sufletelor şi, după ce le-am încărcat în maşină, am rămas pe loc şi m-am întrebat: şi-acum? Acum ce fac cu ele?

Casandra Mihai, Dumnezeu s-o bucure acolo unde este, a fost ajutorul trimis de Dumnezeu pentru a-mi duce treaba mai departe. Librăria pe care o conducea împreună cu soţul ei, Valentin, Librăria Orfeu a fost prima librărie care mi-a găzduit cărţile. Tot Casandra m-a pus în legătură cu alţi distribuitori de carte. Când îţi transmite Dumnezeu să faci ceva, are grijă să-ţi trimită şi ajutoarele de care ai nevoie. Numai orb şi orgolios să nu fii! Sau se scrie cu un singur i? … Na, uite că printre atâtea greşeli văzute şi acceptate, că, deh, doar nu poţi corecta oricând, pe oricine, ajungi să te îndoieşti de ceea ce ştii. Nu aşa ni se întâmplă cu toate cele pe care le ştim de când suntem mici, mici, dar pe care cei mari ni le desfiinţează repede, repede? Perspectiva spirituală a copiilor este negată, anulată, împinsă în zona umbrei subconştientului pentru ca, după multe sfărâmări şi lupte grele, care pot dura chiar şi o viaţă întreagă, omul mic să revină în conştiinţa omului mare care, cu multă exaltare va afirma: Ştiam eu!

Dar  să revin acum la cartea “Calea energiei”.

De câteva zile mă tot minunez citind, descoperind atâtea similarităţi, dar şi diferenţe, bineînţeles. Unele cu trimitere către fundamental sau esenţial în raţiunea-mi vânătoare de adevăr.  Ceea ce am “pescuit” din oceanul cunoaşterii despre natura energiei, despre spirit, despre viaţă pare să fie, în esenţă,acelaşi lucru. Felul in care ni s-a relevat sau felul în care psihicul şi intelectul fiecăreia dintre noi traduce, este ceea ce face diferenţa. Valabil pentru toţi oamenii: vedem acelaşi lucru, îl descriem fiecare în propriile cuvinte şi nuanţe.

Să înveţi, să descoperi şi să aplici în practica trăirii cotidianului, în experienţa personală ceea ce ţi se relevă a fi pentru binele şi evoluţia ta este o problemă personală. Să împărtăşeşti şi altora, este o problemă de responsabilitate şi iubire, devotament şi dedicare. Drumul pe care îl urmăm este întotdeauna unul personal, chiar dacă ne putem aduna cu mulţi alţii la o şcoală spirituală, să spunem, dar a fi la un loc nu presupune şi nu obligă la trăiri şi experienţe identice, precum nici nu provoacă exprimări şi expresii identice. Altfel, n-ar mai exista atâtea cărţi şi nici atâţia oameni! Experienţa personală este adevărul individual, experienţa colectivă este reflectarea sumei acestor adevăruri.

Experienţa mea cu energia universală, cu energia liberă a început să prindă contur şi să se expliciteze in modul odată cu întâlnirea cu Maestrul Dang. Nu cu omul Dang. Pe-acesta l-am întâlnit la şase ani după participarea mea la primul nivel al şcolii spirituale infiinţate de dumnealui. Cum este să nu te întâlneşti fizic cu un maestru, dar să-l întâlneşti zilnic şi oricând ai nevoie ca energie, este greu de admis, de trăit şi de crezut. Încă!

Un maestru îţi poate indica o cale, o tehnică, îţi poate spune de la bun început tot adevărul, dar fără de experienţa şi trăirea personală, fără de experientizarea personală,  nimeni nu se poate “trezi”. Voinţa de a se trezi, de a se manifesta pe Sine, nu poate fi impusă de nici un maestru, şi nici nu poate fi înlocuită de miliardele de informaţii acumulate intelectual şi raţional. Însă, un maestru autentic, după părerea mea, este acela care poate facilita trezirea, reamintirea, reconectarea, reîntregirea ta cu tine, dincolo de cuvânt, dincolo de tehnici şi expresii. În liniştea, pacea şi iubirea ce este, maestrul te conţine pe tine, în întregimea ta, cel puţin pentru o fracţiune de secundă. În acel maestru te poţi vedea, cine eşti, ce eşti. Dispar diferenţele şi diferenţierile. Iubirea şi graţia se reflectă pentru o fracţiune de secundă în trupul maestrului pentru a ţi se înfăţişa. Dacă poţi să recunoşti ceea ce vezi, atunci te-ai trezit, în chiar acea clipă. Dacă te îndoieşti sau respingi sau menţii separarea, atunci va trebui să mai aştepţi, să mai citeşti, să mai înveţi…  Pentru aceasta, de multe ori se întâmplă ca omul să aibă nevoie de multe alte fracţiuni de secundă, căci totul se petrece, de fapt, instantaneu.

Lansarea acestei cărţi va avea loc joi, 27 februarie, ora 19.00, la Librăria Syntagma – Galeriile Titan (la etajul 2).

O sărbătorire a celor 10 ani de Cartea Daath încununată cu o carte ce conţine atât de multe din credinţele şi motivaţiile editurii, ba mai mult, poartă şi un titlu demult gândit de editor: Calea energiei!

Daniela Marin

3 thoughts on “Calea energiei

Leave a Reply

