Mulţumesc, Doamne! Pentru tot!

Spală-mi părul de firele lumii

Scoate-mi ţărâna din minte

Lasă seninul în capu-mi plecat spre cer.

Piaptănă-mi gândurile,

împleteşte-mi simţurile

lasă-mă-ntreagă în corpul ăsta întins la pământ

aşteptând lumea s-o aud cântând.

Mi s-a îngăduit să vin

nu să strălucesc pe dinafară

ci dinlăuntru-mi să răspândesc lucirea în adâncurile tale.

Tu să mă recunoşti, să-ţi aminteşti pământule, să-ţi aminteşti.

Mi s-a îngăduit să vin

nu să fiu eu,

ci să mă izvorăsc din tine.

Tu să-ţi aminteşti de iubirea cea lumină, de scânteia senină.

Trimis-am fost de ajutor să-ţi fiu, apă încăpăţânată,

să mă strălucesc în şuvoiul tău nebun şi stavilă să pun a tale fugi

să-ţi aminteşti c-atunci când te uneşti cu Cerul, tot pe pământ rămâi să fii.

Mi s-a spus că-mi vei fi sprijin, aerule veselos,

că-mi vei da suflare blândă ca să-mi fie de folos

cât să fiu mereu pe vârfuri

în cele mai surde-adâncuri.

Că-mi vei da suflare tare când aproape-o lumânare stinsă-n sfeşnic m-oi topi.

Că-mi vei da suflare moale de mi-o fi a pârjoli.

Dar tu, lemnule, parşiv,

tu, de le aduni pe toate, m-ai ademenit lasciv

intr-un arbore de-arţar, să n-am loc nici să tresar,

m-ai strâns tare, pân’ la os

seva tu din mine-ai stors.

Fălos tare din înalt mi-arunci ghindele-ţi in cap.

Tu copacule să ştii

că de n-aş fi, n-ai rodi.

mi-era dor de-o poezie,

de-o fereastră înspre mine.

20 aprilie 2015

20apr15

3 thoughts on “Mulţumesc, Doamne! Pentru tot!

Leave a Reply

